الثلاثاء - 16 نيسان 2024

إعلان

"مايوه" هيفا استفزّ سما المصري: "اتجننت على كبر"!

المصدر: "انستغرام"
"مايوه" هيفا استفزّ سما المصري: "اتجننت على كبر"!
"مايوه" هيفا استفزّ سما المصري: "اتجننت على كبر"!
A+ A-

استفزّت الصور الأخيرة التي نشرتها الفنانة #هيفا_وهبي تظهر فيها بلباس البحر الراقصة المصرية سما المصري، لتعلق في أسلوب ساخر عليها وتصفها بـ"الجنون". 

المصري معروفة بإثارتها للجدل بتصرفاتها واطلالتها، استغلت الفرصة لتنتقم لنفسها من الانتقادات التي طالتها منذ سنة عندما نشرت صوراً لها بـ"البيكني"، وأعادت نشر صورة لهيفا بلباس البحر، وأرفقتها بتعليق: "النسوان اتجننت على كبر يا جدعان ويتسابقوا في لبس المايوه، نهار اسود، هنّ الفنانات ايه اللي حصل لهم؟ يعني الموضه السنه دي ما شاء الله مفيش واحدة ما لبستش المايوه".

واضافت: "الصحافة عادي وانا من سنة لما لبسته اتعمل عليا حفلة، طبعاً دي برضو حرية شخصية وأيضاً هيفا مش مصرية فلها الحق تلبس وتقلع زي ما هي عايزة".

 سما ربطت بين صورة هيفا بالمايوه وبين صورة الممثلة #نيللي_كريم التي نشرتها منذ فترة ظهرت فيها أيضاً بلباس البحر وأثارت جدلاً كبيراً وانتقادات واسعة، فقالت في تعليقها: "زي ما قالوا على نيللي كريم كده انه وما له لما تلبس المايوه ما هي امها مش مصرية، اشمعن لما بيجوا يمثلوا افلام ولا مسلسلات بيبقوا مصريات؟".

[[embed source=instagram id=https://www.instagram.com/p/BYwP8cHDcgM/?hl=en&taken-by=samaelmasrii]]


وقالت سما إنها تفكر أن تغير جنسيتها حتى لا تتعرض للانتقادات عندما تنشر صورها بـ"المايوه": "افكر أغيّر جنسيتي وابقى بولندية عشان اللي يفتح بؤه وانا لابسه المايوه اخرم له عينه بالباسبور البولندي، انا مش هاشير صور لحد بالمايوه تاني باه عشان الموضوع كده بقى اوفر وبقى عادي كمان ومش عارفين نلم ورا مين ولا مين بصراحة، بس الصحافة مابتشوفش حد لابس مايوه غيري عشان تقطع فيه". 

هي ليست المرة الاولى التي تسخر فيها المصري من فنانة، فقد سبق لها ان سخرت من الممثلة المصرية #غادة_عبد_الرازق، بعدما اعتذرت من جمهورها بسبب ظهور جزء من ثديها خلال إطلالتها مباشرة في "إنستغرام".


اقرأ أيضاً: بالصور- هكذا توّدع هيفا فصل الصيف




حمل الآن تطبيق النهار الجديد

للإطلاع على أخر الأخبار والأحداث اليومية في لبنان والعالم