الجمعة - 19 نيسان 2024

إعلان

هيدي كرم تنتقد الجونة: دعيتوا ناس "ملهاش تاريخ" (فيديو)

المصدر: "رصد النهار"
محمود إبراهيم
هيدي كرم تنتقد الجونة: دعيتوا ناس "ملهاش تاريخ" (فيديو)
هيدي كرم تنتقد الجونة: دعيتوا ناس "ملهاش تاريخ" (فيديو)
A+ A-

وجّهت الفنانة المصرية هيدي كرم، عدداً من الانتقادات للدورة الثالثة من "مهرجان الجونة السينمائي الدولي"، عبر فيديوات بثتها عبر حسابها الشخصي في "إنستغرام".

وقالت هيدي: "أنا فخورة جداً بمهرجان الجونة السينمائي وفخورة إننا عندنا مهرجان محترم، وجميل ومشرف ومنظّم، وفيه كل عوامل النجاح زي مهرجان الجونة، وببقى مستمتعة جداً بيه وسعيدة، وعاوزة كل العالم يشوف بلدي ويشوف تقدمنا وتحضرنا وإننا عندنا أماكن جميلة ومهرجان محترم زي مهرجان الجونة".

وعن نجوم مهرجان الجونة، قالت هيدي: "عندي سؤال محيرني شوية، أنا شوفت في المهرجان نجوم كتير مهمين جداً، ولكن شوفت بنات مشوفتلهومش أعمال سينمائية أو درامية خالص، ويمكن تاريخهم كله عمل واحد، وده ما يعيبهومش، هما لسة في بداية الطريق وربنا هيكرمهم ويكونوا نجوم ونجمات كبار".

وواصلت: "تاريخ الناس الفني حتى هذه اللحظة عمل واحد، وموجودين ومنورين الريد كاربت بالفساتين والشكل والجمال والشياكة، ومشوفتش فنانين مهمين جداً، زي ياسر جلال اللي عنده تاريخ طويل من الفن والكفاح والإصرار إنه يلاقي نفسه ويأخذ مكانه ويحقق روحه... فنان عظيم زي ياسر جلال... هو فنان سوبر ستار ميتعزمش إزاي في مهرجان زي الجونة مش عارفة".

وتابعت: "أنا شوفت الفيديو بتاعه شخصياً وشوفت لما قال أنا متعزمتش في المهرجان... إزاي واحد زي ياسر جلال ميتعزمش في مهرجان الجونة... وفي ناس كتير تستحق، بس ياسر جلال أنا شوفت الفيديو بتاعه".

وأكدت هيدي أنها تُكِن الاحترام والتقدير لكل الحاضرين بمهرجان الجونة بقولها: "إزاي ناس مالهاش تاريخ يكونوا معزومين وموجودين على الريد كاربت للافتتاح والختام، وفنانين كتير كبار ميتعزموش في مهرجان زي مهرجان الجونة، أنا بس حبيت أطرح السؤال ده على القائمين على المهرجان".

ووجهت هيدي كرم رسالة للقائمين على مهرجان الجونة: "ياريت متغفلوش نجوم كبار مهمين زي ياسر جلال، وخصوصاً لو كان آخر 4 سنين متألق ومكسر الدنيا في الدراما الرمضانية، وأثبت قوته ونجاحه وكفاءته، بالإضافة لتاريخه الطويل، وعمله مع نجوم سينما كبار، وكان بيعمل أفلام باسمه وبطولته، فياريت نراجع نفسنا في الحتة دي علشان المهرجان يكبر أكتر وياخد مساحته التي يستحقها وياخد كمان الاحترام من الجمهور اللي يستحقه".


الكلمات الدالة

حمل الآن تطبيق النهار الجديد

للإطلاع على أخر الأخبار والأحداث اليومية في لبنان والعالم