في صراع الإيرادات... منتجا "البدلة" و"الديزل" يتبادلان الألفاظ المسيئة

23 آب 2018 | 10:01

المصدر: "النهار"

"الديزل" و "البدلة".

نشبت خلال الساعات الماضية مشادة عنيفة بين وليد منصور منتج فيلم تامر حسني الجديد "البدلة" وأحمد السبكي منتج فيلم الفنان محمد رمضان "الديزل" بسبب صراعهما على الإيرادات لدور العرض المصرية.

وأطلق منصور تصريحات في حسابه عبر "فايسبوك" فتح فيها النار على رمضان ووصفه بكلمات جريئة قال فيها: "رسالة موجهة مني المنتج وليد منصور إلى شخص مجنون يدعى محمد رمضان وصلني أنك بتبعت رسائل من تليفونك الشخصي تتهمني فيها بتغيير أرقام الإيرادات، مكنش نفسي أرد على شخص زيك رمز للإسفاف علشان مخرج العمل ومنتجه أصدقاء محترمون بس إنت زودتها قوي يا حمادة".

أضاف: "أولاً أنت اسمك لازم كل مصر تغيره لـ "محمد مرضان" لإنك بتفكرني بالمجانين اللي ماشيين في الشارع ومش عايزين يصدقوا إنهم مجانين فارتاح يا حمادة محدش عاقل هيصدقك عمرك ما كنت رقم 1 في الإيراد". 

تابع: "وعمرك ما كنت أحد نجوم الصف الأول وأنت عارف إن السبب أن فنك هابط يا مرضان وملامحك للأسف متعرفش تعمل غير دور المدمن أو البلطجي أو إرهابي أو حرامي. أنا كان نفسي متكلمش عنك لإنك أصلاً بالنسبة لي وبالنسبة لكل الشعب الراقي المحترم أكذوبة وأنت عارف كويس إن أفلامك طول عمرها بتفشل قدام النجوم المحترمة زي السقا وعز وتامر وأستاذ عادل إمام. نصيحة يا مرضان روح اتمرن تمثيل بدال مانت أداءك واحد في كل أدوارك. يابني أنت طبعاً هتموت عشان مش عارف تشتري ڤيوز زي أغانيك الهابطة فمفضوح أوي قدام الغلابة اللي مصدقينك اللي بينقرضوا واحد ورا التاني يا...".

فما كان من المنتج أحمد السبكي إلا أن رد عليه في تصريحات له قال فيها إن رمضان هو المتصدر للإيرادات وهو دائماً رقم واحد بمصر والوطن العربي، وأن وليد منصور ليس منتجاً ولا يعرف الإنتاج، وما هو إلا عرضحالجي.

إظهار التعليقات

يلفت موقع النهار الإلكتروني إلى أنّه ليس مسؤولًا عن التعليقات التي ترده ويأمل من القرّاء الكرام الحفاظ على احترام الأصول واللياقات في التعبير.

Digital solutions by WhiteBeard
Digital solutions by WhiteBeard