حمو بيكا لهاني شاكر: "بلاش تدمّر حلمي" (فيديو)

19 شباط 2020 | 10:56

المصدر: "رصد النهار"

حمو بيكا.

قال مغني المهرجانات حمو بيكا، إن هناك 17 شخصاً يفتحون بيوتهم من عملهم معه، حيث يعملون معه من أجل لقمة العيش: "كل الناس دي فاتحة بيوت اللي بتعملوه فينا ده غلط، إنتوا بتدمرونا مش بتصلحوا حاجة، يا كل المسؤولين في البلد إحنا ولادكم لازم تقفوا بجانبنا، اللي بيحصل فينا ده حرام".

وأضاف بيكا، خلال بث مباشر عرضه على قناته بـ"يوتيوب": "أبناؤكم بتسمعنا، أي مطرب كبير عنده طفل ولا عنده شاب بيسمعوا أغاني المهرجانات، أنا بتحدى هاني شاكر لو ابنه مش بيسمعنا، وبعدين يطلع يقول أبنائنا بتسمع المهرجانات، طب وهي فيها إيه، مالها المهرجانات، طيب ما ابن أختي بيسمع أغانيك".

وتابع: "كل الناس طالعة تهاجم في المهرجان، فيه ناس مش تصلح للغناء شغالة في الملاهي الليلية، وماسكين مايكات ومعاهم كارنيهات، تعالوا نعمل اختبارات للناس دي، مش تصلح خالص، بلاش تدمروا حلمي، بقول لهاني شاكر بلاش تدمر حلمي، راعونا وإحنا هندخّل للنقابة فلوس والناس اللي على المعاشات تاخد معاشات حلوة، إحنا شباب صغيرين".


ما رأيكم بتحضير هذه الحلوى العراقية بمكوّنات بسيطة مع المدونة ديما الأسدي؟


إظهار التعليقات

يلفت موقع النهار الإلكتروني إلى أنّه ليس مسؤولًا عن التعليقات التي ترده ويأمل من القرّاء الكرام الحفاظ على احترام الأصول واللياقات في التعبير.

Digital solutions by WhiteBeard
Digital solutions by WhiteBeard