الإثنين - 21 أيلول 2020
بيروت 26 °

رغم جائحة كورونا… برلين تتألّق في مهرجان الأضواء هذا العام

المصدر: "بي بي سي"
مهرجان الأضواء في العاصمة الألمانيّة برلين.
مهرجان الأضواء في العاصمة الألمانيّة برلين.
A+ A-

تحتفل برلين هذه السّنة بمهرجان الأضواء، وهو مهرجان سنوي تغوص فيه العاصمة الألمانية برلين بالأنوار التي تصوّر معالم تاريخيّة عريقة تُعرض على الجدران العتيقة من أجل نشر الفرح في المدينة.


ويحوّل هذا الحدث، الذي يستمرّ لمدّة عشرة أيّام، مدينة برلين إلى معرض فنّي في الهواء الطّلق مع عرض أكثر من 90 لوحة فنيّة مشعّة كلّ ليلة، وتنتشر في أكثر من 86 موقعاً في جميع أنحاء المدينة بما في ذلك بوابة براندنبورغ وكاتدرائيّة برلين وغيرها.


وبينما يكافح العالم جائحة كورونا هذا العام، يُوحّد هذا المهرجان كلّ الناس مع اتّخاذ الإجراءات الوقائيّة واتّباع قواعد التّباعد الاجتماعي، بحسب ما ذكره موقع "بي بي سي" البريطاني عبر موقع "انستغرام".

 
 

Berlin's iconic landmarks sparked into life over the weekend as the German capital's annual Light Festival temporarily transforms the city, spreading a message of unity during coronavirus. The 10 day event sees Berlin become an open-air light art gallery with over 90 radiant works each night, spread over 86 locations throughout the city - including the Brandenburg Gate, Berlin Cathedral and Funkturm radio tower. This year, as the world struggles with the coronavirus pandemic, the festival is urging people to shine together as one. However, organisers say if too many people congregate near one landmark to watch the lights, they will have to temporarily switch off the illumination, but otherwise hope to bring people together (at a safe social distance) with the eye-popping projections. (📸Getty Images). #FestivalOfLights #Berlin #Germany #Art #Coronavirus #Covid19 #Pandemic #BBCNews

A post shared by BBC News (@bbcnews) on 

الكلمات الدالة